Tienermeisje met roze bomberjack en lang haar
image/svg+xml

Ben je ontevreden? Laat het ons weten

We doen ons best om kinderen, jongeren en ouders zo goed mogelijk te helpen. Toch lukt dat niet altijd. Heb je het gevoel dat we niet goed naar je luisteren? Of ben je ontevreden over onze hulp?

Ben je ontevreden?
Je kunt het op 3 manieren laten weten
1
Vertel je hulpverlener waar je mee zit

Je hulpverlener weet misschien niet dat je ontevreden bent. Vertel dat je ergens mee zit en hier graag over wilt spreken. Leg uit waar je ontevreden over bent. En vertel ook duidelijk wat je graag anders ziet. Praat je liever niet met je eigen hulpverlener? Soms helpt het om te praten met bijvoorbeeld een collega van je hulpverlener of een ervaringsdeskundige.

2
Schakel bemiddeling in

Wil je niet met je hulpverlener praten? Of komen jullie er samen niet uit? Vraag dan via ons klachtensecretariaat om hulp van een bemiddelaar of klachtenfunctionaris. Dit is een onpartijdig persoon aan wie je kunt vertellen waarom je ontevreden bent.
De bemiddelaar of klachtenfunctionaris helpt je bij het vinden van een oplossing. Eventueel kan hij of zij ook bij het gesprek met je hulpverlener zijn. Een bemiddelaar of klachtenfunctionaris heeft geheimhoudingsplicht en deelt dus nooit iets met anderen zonder jouw toestemming.
Meer weten?

Mail naar:
klachtensecretariaat@levvel.nl

Bespreek je jouw onvrede liever met iemand die zelf ook ervaring heeft in de jeugdzorg? Bij Levvel werken ook ervaringsdeskundigen. Zij hebben zelf ervaring in de jeugdzorg, vanuit hun eigen ervaring en/of met hun kind(eren). Het klachtensecretariaat kan je in contact brengen met een ervaringsdeskundige van Levvel.

3
Dien je klacht in bij de klachtencommissie

Heeft een gesprek met een bemiddelaar of klachtenfunctionaris niet geholpen? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. De leden van deze commissie zijn onafhankelijk en hebben een geheimhoudingsplicht. Zij kijken of je klacht terecht (gegrond) is. Je kan ook direct contact opnemen met de klachtencommissie, maar het klachtensecretariaat zal altijd eerst aan je vragen of bemiddeling mogelijk is.  

Je kunt je klacht schriftelijk voorleggen aan de klachtencommissie. Mail je klacht naar: 
klachtensecretariaat@levvel.nl

Of stuur een brief aan:
Levvel, t.a.v. de Klachtencommissie
Postbus 75450
1070 AL Amsterdam

Noem in je mail of brief in ieder geval:

  • de datum waarop je de mail of brief verstuurt;
  • de naam en geboortedatum van het kind of de jongere die in behandeling is;
  • en als je namens een kind of jongere de klacht indient: je eigen naam en contactgegevens;
  • de naam van de hulpverlener over wie je een klacht hebt;
  • waar je klacht over gaat.

Wil je eerst even overleggen? Dan kun je ook bellen met het Klachtensecretariaat:
06 4260 1204

Als je een klacht hebt over verplichte zorg

Heb je verplichte zorg (gehad) en heb je hier een klacht over? Dan kun je terecht bij een externe klachtencommissie: de klachtencommissie GGZ Amsterdam en omstreken.
Je kunt contact opnemen via:
klachtencie@ggzingeest.nl
Lees hier wat je kunt doen en verwachten: klachtenreglement GGZ Amsterdam

Een vertrouwenspersoon inschakelen

Goed om te weten: je kunt altijd een vertrouwenspersoon inschakelen. Die mag je zelf kiezen. Het kan bijvoorbeeld iemand uit je eigen netwerk zijn. Maar ook een vertrouwenspersoon van een speciaal bureau. Klik hier voor een handig stroomschema (infographic) en/of lees de diverse mogelijkheden onder de afbeelding. 

 

vertrouwenspersonen-foto-infographic

Meer informatie?

Download het klachtenreglement

Wil je meer weten over wat je kunt doen als je ontevreden bent? En wat je van Levvel kunt verwachten?  Bel of mail het Klachtensecretariaat:


06 4260 1204
klachtensecretariaat@levvel.nl

 

Meer weten over hoe de klachtencommissie werkt?

Lees hier het reglement van de klachtencommissie