Bevestiging
Wij hebben de aanmelding ontvangen. Je ontvangt een bevestiging in je mailbox.
We doen er alles aan om de aanmelding zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Hebben we vragen over de aanmelding? Dan nemen we contact met je op.
Het aanmeldteam neemt de aanmelding in behandeling: is de aanmelding compleet en is Levvel de juiste plek voor het kind of de jongere? We kijken ook of de gemeente of zorgverzekeraar de hulp vergoedt voor deze hulpvraag.
Is Levvel de juiste plek voor dit kind en wordt de hulp vergoed? Dan kijken we welke hulpverlener het beste kan helpen. We streven ernaar om het kind en de ouders zo snel mogelijk na de aanmelding uit te nodigen voor een eerste gesprek.
Tijdens de intake bespreken we waar het kind en de (pleeg)ouder(s) mee zitten. Voor het gesprek vullen zij een aantal vragenlijsten in. Die helpen ons om meer zicht te krijgen op de problemen. Soms is extra (diagnostisch) onderzoek nodig.
Op basis van het gesprek en de onderzoeksresultaten overleggen we met het gezin welke hulp bij hen past. Kan Levvel die hulp bieden? Dan komt het kind, de jongere of het gezin op onze wachtlijst.
De wachtduur wisselt per hulpsoort en per regio. Het aanmeldteam informeert je hierover. Afhankelijk van de situatie kunnen de wachtlijstcoaches, het crisispreventieteam 020, of de luisterende oren van @ease de wachttijd verzachten.
Na het eerste gesprek en na toestemming van de gemeente of zorgverzekering start de hulp bij Levvel.
Regelmatig evalueren we de hulp met het kind of de jongere en het gezin. Aan het eind van de behandeling is er een uitgebreid evaluatiegesprek. Samen bespreken we of de situatie is verbeterd en of er misschien nog andere hulp nodig is.
Is het hulptraject afgerond? Dan komt het kind of het gezin weer terug bij de verwijzer.