Een kind of jongere aanmelden voor hulp

Bevestiging

Wij hebben de aanmelding ontvangen. Je ontvangt een bevestiging in je mailbox.

We doen er alles aan om de aanmelding zo snel mogelijk in behandeling te nemen. Hebben we vragen over de aanmelding? Dan nemen we contact met je op.

Hoe gaat het nu verder?

  • Stap 1

    Beoordeling van de aanmelding

    Het aanmeldteam ​neemt de aanmelding in behandeling: is de aanmelding compleet en is Levvel de juiste plek voor het kind of de jongere? We kijken ook of de gemeente of zorgverzekeraar de hulp ​vergoedt ​voor deze hulpvraag​.​​

  • Stap 2

    Welke hulpverlener?

    Is Levvel de juiste plek voor dit kind en wordt de hulp vergoed? Dan kijken we welke hulpverlener het beste kan helpen. We streven ernaar om het kind en de ouders zo snel mogelijk na de aanmelding uit te nodigen voor een eerste gesprek.  

  • Stap 3

    Intake

    ​​Tijdens de intake bespreken we waar het kind en de (pleeg)ouder(s) mee zitten. Voor het gesprek vullen zij een aantal vragenlijsten in. Die helpen ons om meer zicht te krijgen op de problemen. Soms is extra (diagnostisch) onderzoek nodig. ​​​

    ​​​​​Op basis van het gesprek en de onderzoeksresultaten overleggen we met het gezin ​welke ​​hulp​ bij hen past​. Kan Levvel die hulp bieden? Dan komt het kind, de jongere of het gezin op ​onze​​ wachtlijst​.

  • Stap 4

    Wachten?

    De wachtduur wisselt per hulpsoort​ en per regio.​​​ ​H​​et aanmeldteam informeert je hierover. Afhankelijk van de situatie kunnen de ​​wachtlijstcoaches, het crisispreventieteam 020, of de luisterende oren van @ease de wachttijd verzachten.

  • Stap 5

    Start van de hulp

    Na het eerste gesprek en ​na ​toestemming van de gemeente of zorgverzekering start de hulp bij Levvel.  

  • Stap 6

    Evalueren en afronden

    Regelmatig evalueren we de hulp met het kind of de jongere en het gezin. Aan het eind van de behandeling is er een uitgebreid evaluatiegesprek. Samen bespreken we of de situatie is verbeterd en of er misschien nog andere hulp nodig is.  

  • Stap 7

    Terug naar de verwijzer

    Is het hulptraject afgerond? Dan komt het kind of het gezin weer terug bij de verwijzer. 

Vragen over het aanmeldproces?

Het aanmeldteam beantwoordt ze graag op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur. Vragen over specifieke aanmeldingen kunnen wij om privacyredenen alleen per mail beantwoorden.