Klacht of compliment

Bij Levvel doen we ons best om jou als kind, jongere en (pleeg)ouder zo goed mogelijk te ondersteunen. Soms gaat er iets niet zoals je had verwacht, of wil je juist laten weten dat je tevreden bent over onze hulp. Jouw mening is belangrijk voor ons, omdat we daarmee onze zorg steeds kunnen verbeteren. 

Heb je een compliment?

Ben je blij met de begeleiding of wil je iemand bedanken? We vinden het fijn om te horen wat goed werkt. Een compliment of positieve ervaring kun je delen met je hulpverlener of mail je naar ons algemene adres: 

steljevraag@levvel.nl

Ben je ontevreden?

We doen ons best om kinderen, jongeren en ouders zo goed mogelijk te helpen. Toch lukt dat niet altijd. Heb je het gevoel dat we niet goed naar je luisteren? Of ben je ontevreden over onze hulp? Hieronder staat wat je kan doen. Gaat je klacht over 

Dit kan je doen als je ontevreden bent

  • Stap 1

    Vertel je hulpverlener waar je mee zit

    Je hulpverlener weet misschien niet dat je ontevreden bent. Vertel dat je ergens mee zit en hier graag over wilt spreken. Leg uit waar je ontevreden over bent. En vertel ook duidelijk wat je graag anders ziet. Praat je liever niet met je eigen hulpverlener? Soms helpt het om te praten met bijvoorbeeld een collega van je hulpverlener. 

  • Stap 2

    Vraag om bemiddeling

    Wil je niet met je hulpverlener praten? Of komen jullie er samen niet uit? Vraag dan via ons klachtensecretariaat om hulp van een bemiddelaar of klachtenfunctionaris. Dit is een onpartijdig persoon aan wie je kunt vertellen waarom je ontevreden bent.

    De bemiddelaar of klachtenfunctionaris helpt je bij het vinden van een oplossing. Eventueel kan die ook bij het gesprek met je hulpverlener zijn. Een bemiddelaar of klachtenfunctionaris heeft geheimhoudingsplicht en deelt dus nooit iets met anderen zonder jouw toestemming. Meer weten? Mail naar:

    klachtensecretariaat@levvel.nl

  • Stap 3

    Praat met een ervaringsdeskundige

    Bespreek je jouw onvrede liever met iemand die zelf ook ervaring heeft in de jeugdzorg? Bij Levvel werken ook ervaringsdeskundigen. Zij hebben zelf ervaring in de jeugdzorg, vanuit hun eigen ervaring en/of met hun kind(eren). Het klachtensecretariaat kan je in contact brengen met een ervaringsdeskundige van Levvel. 

  • Stap 4

    Gaat je klacht over verplichte zorg?

    Klachten over verplichte zorg kan je indienen bij een externe klachtencommissie.

  • Stap 5

    Dien je klacht in bij Levvel's klachtencommissie

    Heeft een gesprek met een bemiddelaar of klachtenfunctionaris niet geholpen? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. De leden van deze commissie zijn onafhankelijk en hebben een geheimhoudingsplicht. Je kan ook direct contact opnemen met de klachtencommissie, maar het klachtensecretariaat zal altijd eerst aan je vragen of bemiddeling mogelijk is.  

    Je kunt je klacht schriftelijk voorleggen aan de klachtencommissie. Mail je klacht naar:  

    klachtensecretariaat@levvel.nl

    Of stuur een brief aan:

    Levvel, t.a.v. de Klachtencommissie
    Postbus 75450
    1070 AL Amsterdam

    Noem in je mail of brief in ieder geval

    • de datum waarop je de mail of brief verstuurt;
    • de naam en geboortedatum van het (pleeg)kind of de jongere die in behandeling is;
    • en als je namens een (pleeg)kind of jongere de klacht indient: je eigen naam en contactgegevens;
    • de naam van de hulpverlener over wie je een klacht hebt;
    • waar je klacht over gaat.

Zoek je meer informatie en uitleg?

Bekijk dan eens het klachten- en bemiddelingsregeling van Levvel. Daarin lees je over de hulp die je kan krijgen als je ontevreden bent. En de manieren waarop je een klacht in kan dienen.

Of bekijk het reglement van de klachtencommissie, daarin staat precies wat je van hen mag verwachten.

Wil je eerst overleggen?

Dan kun je ook mailen en bellen met het Klachtensecretariaat.